Danske Spil lancerer Youbet

Joel Howell | 03 April 2018

Danske Spil lancerer nyt produktDanske Spil, det danske statslotteri, har lanceret et helt nyt mærke for spil og væddemål på det danske marked. Youbet, som drives af sportsspilleleverandøren SBTech, er blevet designet til at være rettet mod nye sportsspillemarkeder i Danmark, et land der er meget fokuseret på priser og moderne teknologi.

Efter at have identificeret behovet på det lokale marked for at imødekomme de nye forventninger der hele tiden er i udvikling, har Danske Spil sagt at de er nysgerrige og spændte ved udsigten til at kunne levere den nødvendige platform for at kunne opfylde disse forventninger. Denmark har et stadigt voksende marked for spil og sportsvæddemål, som udgjorde 5,9 milliarder af landets bruttospilleindtægter i 2017.

Fremskridt

Den administrerende direktør for Danske Spil, Niels Erik Folmann, har udtalt at fokus indtil nu har været at fastholde virksomhedens andel på markedet siden reguleringen af kasinomarkedet trådte i kraft i 2012, hvilket de har været i stand til at gøre med stor succes.

Folmann fortsatte med at sige at et skift i fokus nu er blevet nødvendigt som følge af en ny bevægelse af spillere, der kræver en  dybere og mere intens sportsspil- og kasinooplevelse; et sæt med krav, som Danske Spil mener at de kan opfylde og endda overgå forventningerne til.

Partnerskaber der virker

Youbet er drevet af SBTechs sportsbook-motor og er understøttet af populære funktioner, såsom Add2Bet, Action Betting og Pulse. SBTechs Chameleon 360 iGaming platform var det oplagte valg for Danske Spil på grund af platformens omfattende elementer. Spiller-administrationssystemer der fremmer ansvarlig gambling, advarselsmekanismer overfor pengehvidvask, analyser, myndighedsrapporteringssystemer og betalingsløsninger er alt sammen inkorporeret i et sammenhængende system.

Sådan holder man føringen

Folmann roste systemerne som er leveret af SBTech og udtalte at løsningsleverandøren forstod de komplekse og krævende behov, som Danske Spil havde under hele RFP-processen. Han sagde at Danske Spil har fundet en partner i SBTech og at virksomheden har fuld tiltro til at platformen giver de nødvendige midler for at kunne drive det nye mærke fremad med succes.

Richard Carter, den administrerende direktør ved SBTech, har beskrevet partnerskabet med Det Danske Statslotteri som endnu en milepæl I udbyderens mission med at etablere sig som verdens førende indenfor levering af statslotteritjenester samt levering af komplette løsninger til operatører der fungerer på regulerede markeder over hele jorden.