GiG Annoncerer Med Glæde UK B2B-Licens
Den Malta-baserede online casino giant Gaming Innovation Group (GiG) er på hvad der synes at være en ny licenskrigssti. For at optimere forretningen, hvilket har været ventende på det seneste, har virksomheden arbejdet støt gennem de anstrengende certificeringsprocesser for at modtage licenser til drift i Spanien, New Jersey, Danmark, Sverige, Italien og Colombia.
Deres hårde arbejde og engagement for at opnå nye licenser er helt sikkert begyndt at betale sig, hvilket fremgik af den seneste meddelelse, om at Storbritanniens Gambling Commission havde godkendt ansøgningen om en Business-to-Business (B2B)- licens.
En Ny Sportsbook Med Mere
Den nye B2B-licens giver GiG mulighed for at levere spil til eksterne og hvidmærkeoperatører i Det Forenede Kongerige. Meddelelsen blev foretaget ved hjælp af en kort pressemeddelelse og følger en tidligere lignende meddelelse med angivelse af, at de havde haft succes med at inkektere en ny aftale, der ville se den autoriseret til at udvikle og levere en sportsbook til det online kasino MetalCasino.com.
Den tidligere aftale blev kun annonceret for en uge siden. Virksomheden har sagt, at dette, plus det faktum, at det nu havde fået godkendelse fra Gambling Commission, ville effektivt komplimentere dets britiske software og B2C-licenser til erhvervslivet.
Regulerede Markeder; En Topprioritet
Ikke overraskende har administrerende direktør for GiG, Mathias Larsson, sagt, at han var begejstret da han modtog nyheden om den nye licens, og især så tidligt i brandets nye ekspeditionsrejse. Larsson sagde, at indførelse af nye regulerede markeder var højt på virksomhedens prioriterede liste. Han fortsatte derefter med at give detaljer om alle de nye licensansøgninger i de forskellige jurisdiktioner.
Ifølge MD vurderede GiG det som en kernestrategi at skabe en lovlig tilstedeværelse på så mange regulerede verdensmarkeder som muligt, da dette var vejen i fremtiden. Han henviste til det britiske marked som et af verdens mest konkurrencedygtige markeder og sagde, at samarbejdet mellem GIG og Jade Rabbit betød, at selskabet nu havde ekspertisen til at udvikle spil, der var målrettet specifikt til spillere i Storbritannien og omkring.
Larsson konkluderede med at sige, at det første spil, der var skræddersyet til det britiske marked, havde fået et fremragende positivt svar.
Kilder: