MGA godkender eCOGRA som ADR

Joel Howell | 15 November 2018

MGA og eCOGRA indgår partnerskab Den maltesiske spillemyndighed (MGA) har givet eCOGRA tilladelse til at levere alternative konfliktløsningstjenester (ADR), som kræves af det nye direktiv om spillerbeskyttelse.

Det uafhængige testbureau, som allerede leverer adskillige regulerings- og overholdelsestjenester til førende mærker indenfor branchen, har udvidet deres produktportfolio til at omfatte ADR-tjenesten.

Hvad er ADR?

Direktivet om spillerbeskyttelse trådte i kraft i juni 2018. Direktivet, som blev gennemført af den maltesiske spillemyndighed, stiller blandt et krav om at alle MGA-licenserede kasinoer skal forsyne spillerne med en alternativ konfliktløsningskanal, hvor en uafhængig tredjepart står for mæglingen. Formålet med den tildelte ADR er at tilbyde spillerne en anden vej til at løse konflikter, hvis de føler at kasinoleverandørerne ikke behandler deres problem tilfredsstillende og kompetent.

Detaljerne omkring den MGA-godkendte ADR-tjenesteudbyder skal være nemt tilgængelige for spillerne, herunder kontaktoplysninger og alle begrænsninger vedrørende karakteren af de klager som ADR vil behandle.

Om eGOGRAs tjenester

eCOGRA har været aktivt involverede i reguleringen af branchen i 15 år. Den uafhængige testorganisation fokuserer på spilsystemer og softwaretests for at sikre at licens- og branchereguleringer overholdes.

De fokuserer også på at beskytte sårbare spillere samt forhindre mindreårige i at gamble, forhindre svindel og sikre at spillerne oplever sikker og retfærdig gaming.

eCOGRA arbejder med nogle af verdens førende kasinomærker og har allerede klaret at løse 10.000 konflikter. Deres tjenester er tilgængelige hos 1.100 førende kasinomærker, herunder store navne som 888, Unibet, Mr. Green og Betway.

Tex Rees, som leder initiativet for eCOGRA, har udtalt at organisationen forstår vigtigheden af at operatører er i stand til at tilgå hele udvalget af compliance-produkter, herunder alternative konfliktløsningstjenester.

Testbureaet har leveret tjenesten til britiske operatører siden 2015 og vil nu udvide deres område til at omfatte Malta-licenserede operatører.

Hvad betyder ADR for spillerne?

ADR-tjenesten leveres til spillere uden ekstra omkostninger. Kunden vil have adgang til et dedikeret team, der fokuserer på at løse klager og finde passende løsninger indenfor en uge efter modtagelsen af dem.

Spillerne vil skulle vise at de i første omgang har fulgt serviceudbyderens interne klageprocedurer. Når man indenfor rimelighedens grænser har forsøgt at finde en løsning med serviceudbyderen og ikke er lykkedes med det, kan man indgive en klage hos eCOGRA. Spillerne får tolv måneder til at indgive klager, og de vil blive adresseret indenfor en fastsat tidsramme.

Source:

https://www.onlinecasinoreports.com/